מכללת תילתן
לפרטים וליצירת קשר מלאו את הטופס הבא:
...Loading...

למה אנחנו לא יורדים במשקל?

אתם מקפידים  על אורח חיים בריא,  מתאמנים ולמרות זאת אינכם מבחינים בשינוי? אם כן, ישנו סיכוי סביר שהעניין טמון בתזונה שלכם, שכן הרגלי אכילה בריאים מהווים בסיס חיוני לשמירה על בריאות טובה.

רכיבי המזון חיוניים לגופינו ולביצוע אופטימאלי של מטלות פיזיות וקוגנטיביות, כי הרי הגוף האנושי מבצע בעת ובעונה אחת תהליכים שונים ומורכבים. הגוף שלנו מבין ויודע כיצד עליו לשמור על איזון ולהמשיך בתפקוד יעיל,  לכן הגוף מאותת לנו בשעה  שהאיזון בו  מופר,  מחלות וזיהומים הם הדרך של הגוף לשגר לנו מידע.

המזון הוא הדלק של הגוף, לכן נושא התזונה הוא חשוב ומרכזי, עם זאת עלול להראות זניח מחד או מסובך מאידך למי שאינו  בקיא בתחום.  לכן נקודות מספר עשויות להאיר סביב העניין:

חלבונים: הם סוג של חנקן מורכב הכולל מרכיבים אשר נמצאים בכל רקמה אנושית וצמחית. החלבונים מורכבים מחומצות אמינו שהן הכרחיות לגדילה ולתיקון רקמות הגוף.  לחלבונים מן החי  ישנו  ערך ביולוגי גבוה יותר מפני שהם כוללים את כל חומצות האמינו החשובות.  חלבונים מירקות כוללים חלק ולא את כל חומצות  האמינו הנכונות.   חלבונים הם אבני הבנייה של האנזימים של השרירים וגם של מספר ההורמונים.

פחמימות: הם מרכיב אורגני אשר כולל פחמן, חמצן ומימן, ומהווים מקור דלק יעיל לגוף. הסוגים השונים של הפחמימות כוללים עמילנים, סוכרים וסיבים. ניתן לחלק  את הפחמימות  לשלוש קבוצות עיקריות- מונוסוכריד (חד סוכר), דו סוכר ופוליס כירד (רב סוכר)  גלוקוז,  סוכר הדם נמצא בכבד ובשרירים כגליקוגן והוא מהווה את  אופן האחסון המרכזי של הפחמימות.

שומנים: לשומנים  מספר מטרות בגוף האנושי, והם פועלים כמרכיבים מבניים של קרומי התא (ממברנות),  הם גם מספקים את החומרים הכימיים אשר נחוצים להורמון  שנן חומצות מיוחדות אשר משנות באופן כימי שומנים על ידי המרת מימן למולקולות שומן רווי, זאת  על ידי הפעלת לחץ וטמפרטורה ניכרים,וכך נוצר שמן שהוא יותר מוצק ויש לו אורך חיי מדף ארוכים יותר,  זהו, למשל,  שמן אשר רע לגוף.


דיאטות:

ישנו  מגוון עצום של דיאטות,  מדיאטות מסוימות ניתן להפיק  תועלת ומאחרות  פחות,  אבל ככלל יש נקודות מהותיות שחשוב לתת עליהן את הדעת, שכן מחד תוכלו  להשיל ממשקלכם  ומאידך תרגישו אנרגטיים יותר, אז כך:

1.  מומלץ לאכול בין חמש לשש ארוחות ביום  ועדיף לחלקן לפרקי זמן שווים למשל, כל שלוש שעות.   זה יספק לגוף מקור אנרגיה זמין אשר ימריץ  את הגוף לאורך היום.

2. מוטב שהארוחות יכללו  שליש חלבונים, שליש פחמימות לא מזוקקות (למשל: אורז חום, במקום אורז לבן, לחם מחיטה מלאה וכד')  ושליש ירקות ירוקים    בנוסף לכפית של שומן טוב כמו שמן זית מכתית  טהור או שמן גרעינים.

3.  בחירת המזון  מהווה חלק חשוב ביותר מהיכולת שלכם  להתאושש מאימון קשה ולהשפיע על  על רמת האנרגיה בגוף,  כמו גם קשורה בחירת המזון      להורדה במשקל.   

הרבה אנשים מתאמנים  באופן אינטנסיבי  אך התוצאות מאכזבות, שכן הגוף נכנס למגננה ומכאן או  שאינו משיל ממשקלו, או שיותר מכך נכנס הוא  לבולמוס אכילה,   לא כדאי!   

לסיכום,   אימוץ הרגלים נכונים  עשוי לסייע  בהפקת  תוצאות    ובתנאי שלא תפריזו בכמויות,    קרי צלחת אחת בגודל בינוני.


רוצים להכיר יותר את עולם התזונה?    היכנסו למסלול נטורופתיה במכללת תלתן       

                                                                                                                          ב ה צ ל ח ה!