מכללת תילתן
לפרטים וליצירת קשר מלאו את הטופס הבא:
...Loading...

הוליסטיקיד - מודל עבודה לטיפול בילדים

מודל הוליסטיקיד נלמד בשנה השלישית ללימודי פסיכותרפיה הוליסטית

מודל זה מהווה נדבך נוסף לתשתית המקצועית של המתמחים בפסיכותרפיה הוליסטית.

הנחת היסוד שלנו הוא כי קיים קשר הדוק בין רגשות למוטיבציות, רגשות שונים מעוררים

מוטיבציות שונות והתנהגויות תואמות, הרגש והמוטיבציה שניהם מפעילים ומכוונים התנהגות, אבל הם אינם זהים:

רגש, מתעורר בדרך כלל בגין אירוע חיצוני

לעומת זאת מוטיבציה מתעוררת ע"י אירוע פנימי

רגש מופק ממגוון רחב של גירויים

לעומת זאת מוטיבציה מופקת מצורך ספציפי

מטרתינו היא לסייע לילד להבין טוב יותר את רגשותיו, להמשיג את תחושותיו ולגלות בתוכו סקרנות ומוטיבציה

בפרויקט שלנו ישנם דגשים שונים בעבודה הטיפולית מול הילדים:

1. הערכה קוגניטיבית – פרשנות ומשמעות אישית של ילדים למצבים ותנאים

2. החוויה הסובייקטיבית של הרגש – התגובה האוטומטית של הילד לרגש הנובע מדפוס חשיבה

3. מחשבה ונטיות פעולה אוטומטיות – מחשבות והתנהגויות המוטבעות אצל ילדים, הרחבת מנעד התגובות

4. תגובות גופניות – הביטוי הגופני למצבי סטרס ולמצבים חברתיים אצל ילדים

5. הבעות פנים – חידוד מסרים בלתי מילוליים הבאים לביטוי בהבעות פנים

6. תגובות לרגשות וצרכים – הדרך שבה ילדים מתמודדים או מגיבים לרגשות שלהם עצמם, הדרך בה הם מביעים 
   את הצרכים הבסיסיים שלהם

לקורס זה שני חלקים:

1. המודל התיאורטי להתערבות בילדים

2. פרקטיקה בבתי ספר

תנאי קבלה:

הקורס מיועד לאנשי טיפול בלבד, בוגרי פסיכותרפיה הוליסטית, פסיכותרפיה גופנית וכד'.